טיפ: עבודה על הקוואדרטוס לומבורום לשיפור יציבות האגן והגב

Aviv Cohenכל הפוסטים, סטאביליטילהגיב

שריר ה- Quadratus Lumborum הוא אחד משריר הבטן הפנימיים שממוקמים יחסית מאחורי הגוף, ונכללים כחלק מחגורת הגב הטבעית שלנו. Stuart Mcgil, אחד מחוקרי הביומכניקה של השלד המוכרים והמוערכים ביותר בעולם, ציין בניתוח שלו על החשיבות של שריר הקוואדרטוס לומבורום על יציבות הגב התחתון וגם על האגן. הקוואדרטוס בעיקר פעיל בתנועות יונילטרליות (חד צדדיות) ובתנועות צדדיות של כפיפה ופשיטה. חולשה או תפקוד לקוי … להמשך קריאה

טיפ: רקמת הטוראקולמבר יכולה לגרום לכאבי גב

Aviv Cohenסטאביליטי, פציעותלהגיב

הטוראקולאמבאר פאשיה (Thoracolumbar Fascia) היא כנראה אחד הבלבולים הכי נפוצים בקרב מתאמנים ואפילו מטפלים לאיבחון של כאבי גב. הטוראקולאמבאר (אני כבר מתייאש לרשום את השם הזה) היא רקמה( פאשיה) ולא שריר, שנמצאת בחיבור בין הגב התחתון לאלכסונים, ואחת התופעות הכי שכיחות שם היא כאבים באזור(וואלה). במקרה, אחת האבחנות הכי נפוצות שם היא גם: "כאבי גב תחתון או גב תחתון תפוס". בגלל המיקום של הרקמה, הרבה … להמשך קריאה

בטן בולטת, בטן חלשה, עומס על הגב וכאבי גב, אלו תופעות הלוואי של סיבוב אגן לפנים

Aviv Cohenכל הפוסטים, סטאביליטי

סיבוב אגן לפנים (APT- Anterior Pelvic Tilt) הוא ליקוי יציבה המתבטא בסיבוב ‘כרוני‘ של מפרק האגן (Pelvic) לפנים (Anterior). מפרק האגן בנו כך שאפשר לבצע ארבע פעולות: הטייה (Tilt) לימין, שמאל, וסיבוב לפנים (הוצאת התחת החוצה) וסיבוב לאחור (הכנסת התחת פנימה). לעין, סיבוב אגן לפנים מתבטא בתחת שבולט החוצה, ועמוד השידרה עם קשת (Lordosis) מאוד גדולה. מהן תופעות הלוואי של סיבוב … להמשך קריאה

מהו עומס על הגוף, ואיך הוא משפיע לטובה או לרעה על אזורים כגון הגב התחתון?

Aviv Cohenכל הפוסטים, סטאביליטי, תכנון אימוניםלהגיב

נתחיל בפירוק של המושג הבסיסי עומס– כאן יש בילבול רציני עקב האסוסיאציות השליליות של המילה עומס. אפשר להתייחס לעומס על הגוף כאל סדרה של "לחצים" או "לחץ"- כוח המופעל על הגוף, ועל הגוף להתנגד אליו בצורות ומדדים שונים. בפסיכולוגיה יש מודל ללחץ שקיים בגוף, וההשלכות על הגוף לטובה ולרעה: המודל הוא ספקטרום של 3 מצבים, לחץ נמוך מידי, לחץ חיובי(אמצע) … להמשך קריאה