4 המזונות הבריאים ביותר שיעזרו לכם לשרוף שומן

המאמר הזה הולך להיות קצת שונה מהמאמרים שאתם רגילים לבקר. בניגוד לרוב המאמרים שאתם פוגשים באינטרנט, המאמר הזה הולך להיות כנה אתכם. אני כנה אתכם.

לפעמים נדמה שהעולם הולך ומשתגע, ויחד איתו, תופס את האוכלוסיה, ומדרדר אותה יחד איתו. אנחנו בעידן בו המשקל שלנו כל-כך קריטי בעינינו, שהוא הופך לחלק בלתי נפרד מהמחשבות שלנו וחיי היום יום.

ויחד עם ההתעסקות הזאת, אנחנו גם מחפשים כל הזמן דרכים שיעזרו לנו. בין אם זה איך לשרוף שומן, או מה יכול לעזור לנו להאיץ ולשפר את השריפת שומנים.

בגלל זה העין שלנו תופסת ונתפסת כל כך בקלות בכותרות שאתם פוגשים בלי סוף: X המאכלים הכי בריאים, מה קורה לגוף אחרי Y למשך חודש, 4 המזונות הבריאים ביותר שיעזרו לכם לשרוף שומן.

ובגלל זה יש אינסוף מאמרים כאלה. הם כל כך פשוטים שקל לכתוב אותם. והם כל כך פשוטים, שלאנשים קל להבין אותם.

ואז הם נסחפים אחריהם.

ואז, קורה הדבר הכי לא שפוי: אנשים משנים את התזונה שלהם לחלוטין כל פעם שהם נתקלים במאמר חדש, קטע. הפסיקו לאכול לחם, והתחילו לאכול אוכמניות, כי שמעו על אלף ואחד הסגולות הבריאותיות מתוך מאמר.

הבה נעשה סדר בכל השטויות שאתם קוראים, ואציג בפניכם את ארבעת המזונות הבריאים ביותר, שיעזרו לכם גם לשרוף שומן בצורה היעילה ביותר.

אם אתם רוצים לדעת איך לשרוף שומן ולרדת במשקל בצורה יעילה, אתם יכולים ללמוד כאן.

שנתחיל?

 

פחמימות

שימו לב לעובדה הבאה: הגוף שלכם מתפקד, והמוח שלכם ניזון דרך מקור האנרגיה הכי זמין שלו: גליקוגן. שאף אחד לא ינסה לסבן אותכם: פחמימות הן לא המקור לכל הבעיות וההשמנה בעולם.

FullSizeRender

ברור.

 

הבעיה, היא אכילת יתר. ברגע שהתזונה שלכם רוב היום מתבססת ברובה על פחמימות, או לפעמים בלבד על פחמימות, מישהו יכול להאשים את הפחמימות?

דל פחמימה בדרך כלל נחשבת לדרך הקלה יותר לרדת במשקל, בגלל היבטים פזיולוגים נכונים. אבל זה ממש לא אומר שצריך לזרוק את כל הפחמימות, וזה ממש לא אומר שרק להוריד פחמימות יעשה את השינוי ויעזור לכם לשרוף שומן ולרדת במשקל.

הכמות, והתזונה עצמה יקבעו אם תרדו, ולא אם הורדתם לחם מהתפריט.

שומנים

העולם מתהפך בזמן האחרון. פעם אנשים היו שמים שום בדלתות רק כדי לברוח מהחאמסה חאמסה "שומן" שרק מלומר אותו אנשים מרגישים שהם עולים במשקל(אבל זה בסדר, יש קוטג' 0%). ואז פתאום, אנשים חיים רק משומן בעזרת דיאטות קטוגניות (להפוך את הגוף למכונה שחיה על השומן של עצמה…גאוני)

ושוב, אנחנו נכנסים לכל מה שרע בתזונה כיום: קיצוניות. גם הקבוצה שנמנעת משומן הצליחה לרדת במשקל יפה מאוד, וגם דיאטות קטוגניות נראות תוצאות יפות. אבל המשותף לשניהם: אין איזון.

שומנים הם דבר הכרחי לקיום שלנו, ולא הסיבה שאנחנו משמינים. ומלבד שומן טראנס, אין ממש סיבה לפחד ולהמנע משומן (מלבד טיגון). אבל גם לחיות רק על שומן זה לא תמיד הפתרון.

הכמות, והתזונה עצמה יקבעו אם תרדו, ולא אם חתכתם את כל השומן מהתפריט.

חלבונים

כשכל העולם מפחד מפחמימות,  צריך להחליף אותן איכשהו, לא? יאללה, בואו נאכל פשוט מלא חלבונים ולא נשמין לעולם.

FullSizeRender (1)

תודה טי ניישן.

הטענה המרכזית נגד פחמימות היא שפחמימות מקפיצות את האינסולין, שמשתק את תהליך שריפת השומן (ליפוליזציה). אז במקום לאכול פחמימות, בואו נאכל חלבונים! גם יעזרו לנו לגדול יותר במסת שריר, וגם לא משתקים לנו את האינסולין כמו הפחמימות. רעיון מצויין.

אני רוצה להעביר לכם מסר קטן, ותזכרו אותו טוב בכל פעם שתנסו לבצע מניפולציה כל שהיא על הגוף: הגוף הרבה, הרבה, הרבה יותר חכם מכם. תנסו לבוא לו מימין, הוא יבוא לכם משמאל.

הקטע, הוא שגם חלבונים (או צריכה גבוהה) של חלבונים מקפיצים את האינסולין. גם חלבונים מתפרקים לגליקוגן (או אנרגיה דרך חומצות אמינו), וגם צריכה גדולה של חלבונים יכולה לגרום לכם לעליה במשקל. קטע, גם בחלבונים יש קלוריות.

מה שעוד יותר מתסכל, זה לראות מתאמנים שמחפשים להכין מתכונים "בריאים" בעזרת האבקת חלבון שלהם כתחליפים לקמח ולחם. אבל האירוניה מדברת בעד עצמה; אבקות חלבון גורמות לקפיצה גבוהה יותר של אינסולין לעומת לחם לבן.

Dairy-insulin-auc

 

הכמות, והתזונה עצמה יקבעו אם תרדו, ולא אם התבססתם עם חלבון מהתפריט.

ירקות

רוב האנשים מדלגים על הסעיף הזה. ואני מודה, גם אני. לפחות הייתי. הבעיה עם ירקות היא- הם כמעט ובכלל לא משביעים, הם לא כאלה טעימים (אלא אם כן משקיעים, ולמי יש כוח להכין סלט?) וכמובן תאורטית- הם לא בדיוק משפיעים עלינו בשום צורה. אם נוסיף\נוריד, עדיין עיקר הקלוריות שלנו צריכים לבוא מפחמימות\שומנים\חלבונים ועיקר מסת השריר שלנו תבוא מחלבונים. זה נותן להרבה אנשים פרצה לרוב לא באמת להשקיע בירקות.

ומכל "סגולות הפלא" שאתם קוראים שיגרמו לקיבה שלכם להפוך לסופר מן, לשפר את זרימת הדם ולהפוך אתכם לאלמוות, כל זה נמצא דווקא בירקות שאתם לא צורכים.

לא צריך לרוץ ולקנות כל ירק שנשמע לכם כל כך מדהים בכל מקום שאתם קוראים, אבל מספיק לבנות הרגל של אכילת ~6 ירקות ביום (2 בכל ארוחה) תסדר אתכם מבחינת רוב הויטמינים והמינרלים.

סיכום

תבינו, אני לא נגד לקחת "כורכום" או לא לתסף בפירות וירקות מסויימים בזכות הסגולתיות שלהם, אבל אני כן נגד פירוק התזונה שלנו ושינויים שבאים כל פעם שקוראים משהו חדש באינטרנט.

קצת פרופורציות, לפעמים אנחנו מזניחים את הישן, הטוב והעובד לעומת משהוא חדש שרק נראה טוב. תזכרו את הבסיס.

הכמות, והתזונה עצמה יקבעו אם תרדו.

Simplicity isn't Sexy, but it's the name of the game.

אודות הכותב צפה בכל הפוסטים

Aviv Cohen

תמיד הכרתי את עצמי כאוטודידקט- יש לי הרבה חיבה לקריאה, למידה וכתיבה, ויחד עם הניסיון שצברתי עם מתאמנים ברמות שונות וסוגים שונים (ממבוגרים עם קשיים לספורטאים מענפים שונים) הקמתי בלוג חדש בארץ.

את מירב הכתיבה שלי אני מנסה לנסח בצורה קולחת ונוחה לקריאה, והעיקר להעביר מסרים מסובכים בצורה פשוטה כדי שתוכלו להיות הגרסה טובה ביותר של עצמכם.

אם יש לכם שאלות, צריכים עזרה או אפילו המלצות- תוכלו ליצור קשר איתי ב: [email protected]

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים *