6 סיבות שמאמן כושר ישנה את חייך מלבד התוצאות

Aviv Cohenכל הפוסטיםLeave a Comment

אנשים שוכרים מאמני כושר בשביל תוצאות פיזיות, זהו. וזה שיקול הגיוני ובריא לחלוטין, הרי לשכור מאמן כושר לכל מחויבות למטרה שהיא אינה הגעה לתוצאות, תהיה ביזבוז זמן מצד שני הצדדים.

מצד שני, מתאמנים שעובדים עם מאמני כושר, מקבלים כמה יתרונות שאינם בהכרח מתקשרים לתוצאות באופן ישיר:

אתה לומד לאהוב ספורט

מי שאוהב תחום מסויים, יהיה טוב בו אם הוא ישקיע בו. ובגלל שהוא אוהב את התחום, הוא ייכנס ללופ אינסופי בו הוא ממשיך ללמוד ולהתנסות בתחום, עד שהוא בסוף יהיה טוב בו.

מי שלא אוהב תחום מסויים, פשוט לא ייכנס ללופ הזה. זה לא אומר שלא יהיו תוצאות כמובן, אבל הלופ האינסופי היא דרך יעילה בהרבה מהמאמץ הכרוח בלסחוב את עצמך להתאמן.

 

 

יצירת התאהבות בספורט היא כנראה אחד ההרגלים היותר מועילים לכל נפש חיה שהיא, ואפשר לערער שהיא גם ההתמכרות הכי סימפטית משלל ההתמכרויות ההרסניות שאנחנו יכולים להישאב אליהם.

היתרון הזה הוא כלי עצום במהלך חיינו- רכשנו מאמן והגענו לתוצאות בגיל 30? יש לנו עוד 30 שנה (ובריאות) להתאמן. לפחות נהנה מהאימונים.

אתה לומד גישה חדשה להתנהלות חייך

השכלה כלכלית ותזונתית הם שני ההשכלות הקריטיות והמשפיעות ביותר על חיינו. חומר שמלווה, משפיע וימשיך להשפיע עלינו עד לסוף חיינו.

ומצד שני, את שני ההשכלות הללו לא רוכשים באף חינוך. הדרך היחידה לרכוש השכלה באחד התחומים- היא דרך יוזמה שלנו ללמוד לבד או להרשם למוסד לימוד.

על אף זאת, השכלה כלכלית אנחנו מתחילים לקבל אחרי הצבא(או לימודים)- כשאנחנו יוצאים ממסגרת בפעם הראשונה בחיינו. אנחנו מתנסים ולומדים איך להתנהל עם הכסף, לחסוך, לבזבז: להתנהל כספית.

אבל התנהלות תזונתית זה כבר עולם אחר. רובינו איננו מבינים את ההשוואה המדוייקת של ניהול כספינו לניהול התזונה שלנו, ובכך מאבדים את השליטה על איך שאנחנו אוכלים. כשאנחנו מאבדים שליטה, אין התנהלות תזונתית מסודרת ויציבה בחיינו.

איבוד שליטה מוביל רק לתוצאות הרסניות. אכילת יתר, או אכילה מועטה מאוד- הם שני מקרי קיצון בתוך ציר שאנשים נעים ביניהם.

וכאן מאמן הכושר נכנס להציל את המצב: מאמני כושר הם מכונות של התנהלות תזונתית. זה ברור להם ששליטה בתזונה היא גורם מפתח בפוטנציאל של הלקוח להגיע לתוצאות. הם ינכילו בך את אותם אלגוריתמים שטמועים בהם, בשביל שאתה תוכל להגיע לתוצאות.

בכלל, התנהלות תזונתית משליטה סדר, שמוביל לכלכך הרבה יתרונות בריאותיים שאינם קשורים בכלל לנראות הפיזית שלך.

מאמן כושר יוריד ממך המון עומסים ומחשבות מהראש

הגעה לתוצאות כרוכה בהרבה מאוד תכנונים. נכונות ומאמץ לא יעזרו לאף מתאמן שאין לו תכנון של האימונים, התזונה, ואיך לשלב אותם בחיים הפרטיים.

תכנוננים בתחום הכושר הם לא פשוטים בכלל, ודורשים הרבה ניסיון וגם מחשבה. ההתעסקות היומיומית הזאת יכולה להיות כמעט בלתי אפשרית לאנשים שמבלים את רוב זמנם בעבודה, משפחה ובילויים.

זה גורם כמעט תמיד לאיבוד שליטה בתזונה (כפי שדיברנו), ואי יכולת לעמוד עם החומות באימונים שמפריעות לתוצאות שלנו: מה לעשות, ומה קורה כשנתקעים?

 

אנחנו לא סופרמנים, ואנחנו לא יכולים לחשוב על הכל ולבצע את הכל. לפעמים אנחנו צריכים מישהוא אחר שייתן לנו הוראות, ואנחנו נבצע את הפעולות.

אף אדם לא הצליח בזכות עצמו, אלא בעזרת צוות של אנשים. וגם אתה צריך צוות משלך.

אין שותף יותר מעניין ל"סטארטאפ שלך" יותר ממאמן כושר שייכנס יתפעל את כל העניינים, כמעט על עיוור.

הוא מסיר ממך כל אחריות מחשבתית, שמאפשרת לך להתמקד בחייך הפרטיים- התפתחות בעבודה והשקעה במשפחה או בקרובים אלייך.

מאמן כושר שומר עלייך מכל רע

ספורט יכול להיות מסוכן. והוא גם יכול להיות הרסני עד כדי ביצוע נזק לכל החיים- זאת אם ממש מתעקשים לא ללמוד, להקשיב ולקבל הכוונה.

ספורט שלא מבוצע בצורה נכונה במשך שנים, מוביל כמעט תמיד לשחיקה במפרקים, גידים ושרירים, אשר מובילים ברוב המקרים ל"התחרטות" של המתאמן בביצועים שלו בספורט במהלך השנים.

באופן מטריד ביותר, קל מאוד לשחוק או להיפצע. הגוף שלנו יכול להיות מכונה אשר יכולה לספוג כל כך הרבה- ובאותו זמן להיפגע כל כך בקלות. האומנות של שליטה בטכניקות תנועה… או האומנות של מעשה אחד טיפשי שתרגיש אותו במשך כל חייך בגב התחתון (או כל אזור אחר).

מאמן כושר יודע טוב מאוד שמתאמן פצוע הוא מתאמן שאי אפשר לקדם אותו לתוצאות. המהפך הזה החל רק בעשור האחרון- כשהמודעות לתרגילים מורכבים גדלה, ומושגים כמו 'מוביליטי' ו-'סטביליטי' הם כבר לא מונחים שרק חוקרים מכירים.

המאמני כושר כיום כבר לא רוכשים כלים רק לשפר את הכושר הגופני. הם רוכשים כלים מעל ומעבר, כלים שיעזרו לך המתאמן להימנע ככל הניתן מפציעות, או במובן היותר כללי: להתאמן ברצף הזמן הארוך ביותר שתוכל. זה, כשלעצמו הוא גורם שבלתי ניתן להגיע לתוצאות בלעדיו.

אתה רוכש חבר חדש

גם אם אתה לא חברותי או לא מחפש אף חבר חדש, ברגע ששכרת מאמן כושר, אתה רכשת חבר.

העבודה עם מאמן כושר בדרך כלל מלווה בפעילות של שעה אחד עם השני, וגם בתקשורת מחוץ לאימונים דרך דאגה, שאלות, תמיכה ועוד.

כמעט שבלתי אפשרי לא ליצור קשר מסויים אחד עם השני.

בהרבה מאוד פעמים זה נגמר בחברות נצח, ובמקרים אחרים פשוט כיף להיתקל במאמן שלך שעבר, ולהיזכר בזיעות עבר.

אתה משתנה

אבל לטובה!

מאמן כושר נותן לך כל כך הרבה כלים, ידע והשפעה- וכל זה לחלוטין משנה אותך.

כל הידע שצברת, הכלים שרכשת, הניסיון שעברת והשפעה שספגת- הם הכלים שבעזרתם אתה מתפתח ומשתנה, לטובת עתיד טוב יותר לך: הן גופנית והן נפשית.

זהו אולי היתרון המשמעותי ביותר בחיינו. כל גורם שמוביל אצלינו לשינוי לטובה, הוא גורם מבורך לכל המובן, וכזה שלפעמים קשה למצוא בזמן שאנחנו טבועים בתוך החיים הפרטיים שלנו.

החלק המעניין ביותר ביתרון הזה, הוא שזה דורש אך ורק להחליט לקחת מאמן. השאר ייקרה מעצמו.

רוצה להתחיל בדרך חדשה?

אנחנו מאגדים מאמני כושר מקצועיים ברחבי הארץ, ועובדים איתם על פרוייקטים מעניינים.

עד כה, עבדנו עם המאמנים הבאים שאנחנו ממליצים באופן אישי:

תומר נעים, השרון\כפרסבא: תומר נעים

גיא קנטור, חוף הכרמל\חיפה: Guy-Fit

עומר פרבר, תל אביב: Coach Farber – עומר פרבר מאמן כושר

ניתן בר נס, רמת השרון\ תל אביב: Nitzan Bar-Ness – Personal trainer

עומר דויד, אבן יהודה\אונליין: עומר דוד – מאמן

דניאל אברהם, כפר סבא\השרון Infinity FIT דניאל מאמנת כושר הוד השרון וכפר סבא

ישנם עוד הרבה מאמני כושר בעלי רזומה מרשים שלא יצא לנו להיות בקשר, ולכן איננו יכולים להמליץ עוד עדיין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.