5 מיתוסים על נשים בכושר

Aviv CohenנשיםLeave a Comment

יחד עם חמשת המיתוסים שאתם תגלו פה, מסתובבים להם עוד משהוא כמו…אלף מיתוסים לנשים שמסתובבים באוויר. אבל האמת? הרוב באמת כבר נחפר ונקבר, ומי שעדיין מאמינה להם, סימן שהיא פשוט לא רוצה להכיר באמת.

מצד שני, המאמר הזה מציג מיתוסים אחרים. הוא מתייחס למיתוסים שפחות מתמקדים בהם, שאפילו לא ידעו עליהם. זה לא עוד מאמר משקולות-לא-מנפח חרוש שכבר הבינו את הפואנטה.

אני מחייה את הנשים בכושר ולא רק בחדר כושר, ונותן פרגון  לנושאים חשובים שאינם מקבלים את תשומת הלב שמגיעה להם.

מיתוס #1 – אירובי הוא המפתח לירידה במשקל

יש משהוא מאוד מיוחד בזיעה. היא גורמת לנו להרגיש כאילו ככל שנזיע יותר, כך בעצם שרפנו מלא שומן. ומשם הגיע כנראה כל האובססיה לאירובי וללהזיע. מיותר לציין שזיעה היא אינה מדד לשום דבר מלבד העלאת חום הגוף וקירור הגוף. אבל לא שם מסתיים המיתוס שלנו.

הבא ננתח מקרה מאוד לא דמיוני: אישה שרוצה לרדת שני קילו ממשקל הגוף:

למי שלא יודע, הכירו: גרם שומן בגוף שלכם שווה ערך ל-9 קלוריות. קילו השומן שווה ערך ל9,000 קלוריות. שני קילו, שווים לכ- 18,000 קלוריות. הכל בחישובים גסים אבל לא רחוקים. בממוצע, אישה (במקרה שלנו) שורפת בין 5 ל-10 קלוריות בדקה (בסיכום כללי של 30-60 דקות אירובי). אם ניקח אישה שמבצעת 30 דקות אירובי, 3 פעמים בשבוע בכושר טוב, היא תשרוף כ-1,000 קלוריות בשבוע רק מאירובי. יקח לאותה גיבורה כ- 4 חודשים לרדת 2 קילו, כשההתמקדות היא בעיקר באירובי.

אירובי עוזר, אבל הוא לא המפתח לירידה במשקל. הוא כלי שיכול לעזור לזרז, יחד עם אימון כוח, אבל השינויים שצריך לבצע, גם אם זה לרדת רק כ- 2 קילו, צריכים לבוא מעוד מכלולים כגון: תזונה, אורח חיים, אירובי נכון ועבודת כוח.

הערה חשובה: הרבה מאוד נשים מקדישות יותר מידי זמן באירובי, מה שעלול לגרום להן לפרק יותר שריר, ולשרוף פחות שומן.

אירובי לשריפת ש

מיתוס #2 – אימון משקולות לא תורם לשריפת שומן

הפרצופים המוכרים, המתאמנים שהפכו את האליפטי וההליכון לזוגיות במכון.

נתחיל מהעובדה הבסיסית שאימון משקולות כן תורם לשריפת שומן. ההשפעה באה בעזרת אימון עצים שגורם לעליות דופק מהירות וחדות. האימון נקרא הרבה פעמים אימון מטבולי, או HIIT כמו שהרבה מכוני סטודיו אוהבים להשתמש במילה בלי שום קשר למשמעות שלה. דיברתי על זה בקורס לשריפת שומן, ואפשר לקרוא גם את המדריך השלם לבחירת ובניית תוכנית אימונים לחיטוב.

אבל הבא נמשיך לכוח האמיתי של עבודת כוח: היא עוזרת לנו לוסט את הגוף לשרוף שומן ולא שריר.

כשהגוף צריך אנרגיה, הוא יכול לפנות למאגרי השומן (וזה בעצם תהליך הירידה שלנו במשקל), אבל הוא גם יכול לפנות אל מאגרי השרירים. כדי למנוע זאת, וכדי להתמקד בעיקר בשומן- אימון משקולות עוזר לנו לתקשר עם הגוף ולהגיד לו: "לא אחי לא את זה. קח את ההוא!". ובעצם, כך אנחנו מונעים פירוק של שריר, ושורפים יותר שומן.

חשוב להבין שאימון כוח עוזר גם למנוע פירוק של שריר, וגם תזונה עוזרת למנוע פירוק שריר.

עבודת כוח היא קריטית לירידה במשקל, ומשחקת תפקיד חשוב מאוד, למרות שהיא לא מכריעה. זה לא אומר שצריך לזלזל בה.

Girls-Lift-Weights

מיתוס #3 – אני שוקלת הרבה, אני צריכה לרדת

לחיות לפי המספרים על המשקל היא דרך מאוד קשה לחיות את החיים. המשקל כל הזמן משחק בנו, אבל בעיקר; הוא משקר לנו.

המשקל שכתוב לנו על הצג, הוא שכלול של הרבה דברים, מביניהם: מסת השריר, גובה, אחוז שומן, ונוזלים בגוף.

המספר על המשקל משקר לנו, מכיוון שהמספר אינדיוידואלי לכל אחד. הרבה מאוד נשים מפחדות מה-50 וה-60 ק"ג, אבל מחסירות מעצמן את העובדה שיש סיכוי שזה לא קשור לשומן, אלא למבנה גוף (חזה, גובה, ועוד). עכשיו זה ברור מאליו…אבל לאותן נשים, זה ממש לא ברור.

אבל זה לא הכל.

גם שינויים חדים בנוזלים עלולים להשפיע על המשקל. שינויים הורמונליים כגון מחזור, או העדר\הוספת פחמימה עלולים לגרום לירידה או עליה חדה ולגרום לנו לחשוב שעלינו קילו בן יום. כמו שלא יורדים במשקל בתוך יום, גם לא עולים במשקל כל כך מהר.weight

מיתוס #4 – צריך פשוט להפסיק לאכול כדי לרדת

אין דרך טובה יותר לא לרדת במשקל מאשר… לאכול כמו ציפורים. באמת.

מה שמאוד מקשה עלינו לרדת כשאנחנו לא מכניסים לגוף מזון, הוא הסיבה שהגוף שלנו… איך אנסח את זה בעדינות? פי אלף יותר חכם ממכם. כשלא נכנס לגוף מזון (אנרגיה) לאורך זמן, הגוף מתחיל לשתק תהליכים ולצמצם בזבוזים "מיותרים" (על איברי הרבייה, שמעתם?) כדי לחסוך באנרגיה, במקום לשרוף שומן כמקור אנרגיה.

גם מחסור באנרגיה (מזון!) לאורך זמן עלול לגרום להעלאת רמות הלחץ בגוף, שמשפיע לרעה על תהליך פירוק השומן, ושריפת השומן.

הגוף שלנו הוא מכונה חכמה ויעילה. הוא יעשה הכל כדי לשרוד בטווח הארוך, ואתם לא תעמדו בפניו.13434067_1169656109764631_1496072121_n

מיתוס #5 – כדאי לבצע תרגילים מחטבים

המושג "תרגילים מחטבים" התחיל את דרכו ככל הנראה במכוני סטודיו ושיעורים שניסו למכור עבודת כוח רגילה לגמרי בתור תרגילים "שעוזרים לשרוף שומן". מה שנתן לגיטימציה למיתוס הזה ככל הנראה הייתה הרגשת השריפה שמרגישים באזורי העבודה בגלל החזרות הגבוהות.

יש כאן אירוניה מאוד מוזרה. מצד אחד, נשים מאוד מפחדות "להתנפח" מעבודת כוח, אבל באותה הזדמנות מחפשות תרגילים וטווחי חזרות "מחטבים" שבדיוק מהם הן מפחדות להתנפח. ברגע שאומרים להן שזה "מחטב" ולא "מנפח", בעצם התפיסה שלהן משתנה והתרגילים כבר לא מנפחים. או שזה פסיכולוגי, או שיש כאן מכניזם פיזיולוגי מפחיד שעדיין לא הצלחנו להוכיח.

בכל מקרה, הרגשת השריפה שמרגישים בטווחי חזרות גבוהות היא הכיווץ של השריר והזרמת הדם, ולא שריפת השומן באזור. נכון לעכשיו, אין לנו את היכולת לשרוף שומן נקודתית (מלבד טכניקות רפואיות ספציפיות), והמושג "תרגילים מחטבים" הוא מדע בדיוני שכתב הסופר טולקין.

עיצוב וחיטוב הגוף הוא מושג שמתאר שקר שיווקי של מכונים על מנת למשוך קהל תמים. 

For more, please visit www.chrisellisphotography.com

בונוס

מיתוס #6 – האם אימוני כוח גורמים לצניחת רחם? 

האם אימוני כוח גורמים לצניחת רחם?

מיתוס #7 – האם אימוני כוח באמת מנפחים?

אל תפחדי להיות חזקה

[optin-monster-shortcode id="d7amfw9msajosrkymdwx"]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.