מה התפקיד של רצועות ברכיים לסקוואט, ולמי הן מתאימות(כולל איך להשתמש)

Aviv Cohenלא מקוטלגLeave a Comment

רצועות ברכיים לסקוואט

רצועות ברכיים הן כנראה העזר השני הכי פופולרי בקרב מתאמנים שמבצעים סקוואטים. אני אוהב לחלק את המשתמשים לשתי קבוצות; פווארליפטרים, ואלה שלא צריכים להתעסק עם רצועות ברכיים לסקוואט.

מה התפקיד של הרצועות ברכיים לסקוואט

לרצועות ברכיים יש שני תפקידים:

1.עוזרות להרים יותר משקל.

בגלל שהרצועות נמתחות חזק מסביב לברך, הן יוצרות "באונס" גדול יותר בין ההמסטרינגס לתאומים. תחשבו על הבאונס שאתם מקבלים כשאתם יורדים לסקוואט רגיל- עם הרצועות הבאונס הרבה, הרבה יותר גדול. באחוזים, רצועות ברכיים מוסיפות בין 10-15% משקל על המוט.

2.שומרות על הברכיים.

הברכיים מקבלות "אקסטרה" תמיכה שמוריד חלק מהעומס מהברכיים, ושומר על הברך יותר יציבה, עם פחות אפשרויות לטעויות וסיבובים שעשויים לגרום לפציעות.

באופן כללי,רצועות ברכיים לסקוואטתורמות לנו. גם שומרות עלינו, וגם עוזרות לנו להרים משקל. אז למה לא להוסיף אותן ולהשתמש בהן כחלק אינטגרלי באימונים שלנו?

מי משתמש ומי לא, מי צריך ומי יכול לוותר

הקבוצה שהכי משתמשת ברצועות ברכיים הן כמעט לחלוטין פווארליפטרים. הםמשתמשים ברצועות ברכיים כדי להתחרות ולא לשם שום מטרה אחרת. הם גם לא משתמשים בהם על בסיס קבוע אלא רק בזמנים מסויימים ומוגדרים.

הקבוצה השניה כוללת כל מתאמן שלא הולך להתחרות עם הרצועות ברכיים בתחרות כלשהיא, אלא רק בשביל לשמור על הברכיים. בסדר, כיוון החשיבה נכון, אבל רק הכיוון.

..הקבוצה השלישית רוצה לעשות קצת פוזות בחדר כושר עם התוספת שהרצועות נותנות לסקוואט שלהם.

למי שלא מתכוון להתחרות, אין ממש סיבה להשתמש בהן. גם לא לקנות אותן, וגם לא שיהיה אותן בתיק.

למה זה לא נכון לעבוד עם רצועות ברכיים לסקוואט?

יש לכךחמש סיבות:

1.הן מחלישות אותנו.

הרצועות ברכיים לסקוואטמאפשרות להרים יותר משקל דרך הבאונס מהמתיחה האלסטית של הרצועות, אבל הנה הקץ': הן לא באמת עוזרות להפעיל יותר שרירים על מנת להרים יותר משקל (כמו שחגורה עוזרת דרך לחץ תוך ביטני שעוזר לערב יותר את שרירי הליבה), אלא רק "מקפיצה" אותנו יותר חזק מהתחתית למטה. החלק הקשה באמת הוא בתחתית, והחלק הקל הוא לנעול את האגן בסוף התנועה- אז סקוואט עם רצועות לא כל כך שונה מסקוואט עם טווח תנועה חלקי, תיאורתית.

2.הן מפריעות לנו להתקדם במשקלים.

בגלל שהרצועות מקפיצות אותנו בתחתית, יש פחות עבודה בתחתית, מה שעלול ליצור (או להחריף) נקודות חולשה בתחתית- מתאמנים עשויים להיות חלשים בתחתית וחזקים בסוף התנועה. כל זה עשוי לפגוע להם בהתקדמות של התנועה.

3.הן לא מתאימות לגירוי מקסימלי.

מתאמנים שרק מחפשים את הגירוי מהמשקל הגבוה שיחפשו משהוא אחר. גירוי עם משקל גבוה יותר לחצי תנועה לא שווה ערך לגירוי עם טווח מלא. תפרשו.

4.הפוטנציאל לפציעות הוא גבוה יותר.

הן "שומרות" על הברכיים מפני עומס בטווח הקצר, אבל לטווח הרחוק הן רק מזיקות. ראשית, מי שרוצה לשמור על הברכיים שלו, שיבצע את התנועה בצורה נכונה. אח"כ, אם הוא עדיין רוצה לשמור על העומס של הברכיים (שהוא לא כל כך עצום כמו שחושבים), לא חייבים להעמיס משקל שאתם לא מסוגלים להתמודד איתו בכלל (בדגש על בכלל). שנית, בשימוש עם רצועות, את רוב העומס סופגים הרצועות, ולטווח הרחוק לא תהיה אדפטציה מספקת של הרקמות בברכיים והן ישארו חלשות ביחס לשאר הרקמות והשרירים בגוף.

5.הן משנות את הטכניקה ואת ההתמקדות המוסקולרית של הסקוואט בטווח הרחוק.

בשימוש עם רצועות, יש שימוש אחר והתמקדות אחרת של השרירים בזמן התנועה של הסקוואט. זה רע.
למחקר אפשר לקרוא כאן.

מי שעדיין לחוץ על הברכיים שלו, יכול ללכת על שרוולי ברכיים.

מי שרוצה ללמוד איך לקשור רצועות, יכול לעיין בסרטון הבא:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.