טיפ: תתמקדו במאקרו ולא במיקרו כדי לרדת במשקל

Aviv Cohenחיטוב, תזונהLeave a Comment

קראתם שלימון עוזר לסלק רעלים מהכבד? שכורכום זה הדבר הכי בריא בעולם? הוצאתם את הלחם מהתפריט? כל אלה לא יעזרו לכם לעומת התותחים הכבדים באמת.

מאקרו היא התעסקות בכולל, היחס בין השומנים, הפחמימות והחלבונים- והכמות הכוללת של הקלוריות שאכלתם במהלך היום. מיקרו, היא לרדת לפרטים הקטנים- התעסקות בצריכת "מספיק" ויטמינים ומינרלים (או בתכלס; הויטמינים שמשרתים את המטרה שלכם).

האינטרנט מפוצץ במאמרים עם אינסוף רעיונות שונים לירידה במשקל- להוריד את הלחם, לא לאכול גלוטן, להוסיף X, להוריד Y. ובסוף, אנשים הולכים כמו רובוטים ומשנים את התזונה שלהם על פי מה שהם קוראים בתקווה שזה מה שיוריד אותם במשקל.

נראה שאנשים יעשו הכל, אבל הכל חוץ מלעשות את דברים החשובים באמת- לשמור על תזונה מאוזנת ולעשות ספורט. תזונה מאוזננת כוללת בתוכה שמירה על יחס תקין של אבות המזון, ועל הכמות הכוללת של התזונה היומית שלכם.(זה כולל לאכול ירקות, ולא את "הירקות עם הויטמינים שיעזרו לי לרדת במשקל) זה לא כולל, לצרוך שתי כפיות של שום עם לימון וגרדת ערפד שפתאום יהפוך את הגוף שלכם למכונת ירידה במשקל.

השינוי האמיתי יבוא כשתבצעו שינוי כולל בכל התזונה שלכם, ולא תוסיפו\תורידו פריט או ויטמין. וזה תקף גם למי שמנסה לרדת לאחוזי שומן נמוכים- מה שבאמת משפיע היא כמות הספורט וכמות\היחס של התזונה.  תישארו בריאים ותפסיקו לרדת לקטנות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.