למה עבודה נכונה גוברת על עבודה קשה וגישה חיובית

Aviv CohenכלליLeave a Comment

אתחיל בתיאור יפה מתוך הספר של סטיפן קובי "שבעת ההרגלים של אנשים מצליחים":

אם אתם נמצאים כרגע בשיקגו ואתם רוצים להגיע לנקודה מסויימת לבדכם, כנראה שתשתמשו במפה כדי לנווט את הדרך. מה היה קורה אילו היה ברשותכם מפה של העיר דטרויט, ולא של שיקגו? הייתם מתבלבלים, מגיעים לנקודה הלא נכונה וגם חוטפים תסכול. מבלי לוותר וכדי לשפר את המצב אתם מנסים לעבוד קשה יותר, ללכת מהר יותר, לנווט טוב יותר, אבל זה לא ישנה דבר- אתם עדיין לא תגיעו לנקודה שאתם מחפשים. אפשר ללכת בגישה של להנות מהדרך כמובן, לא להתייאש ולהסתכל על המצב הנוכחי כ"אתגר", אבל עדיין לא ייצא מזה שום דבר, כי המפה שיש בידכים היא לא נכונה.

עכשיו אפשר להזניח את סטפן ולעבור לספורט;

לא חסרות מנטרות הוליוודיות וחסרות מציאות כמו "No Pain No Gain" ו- "Work Hard Or Die" וכל. אולי הם נותנים מוטיבציה, אבל ביניהם לבין המציאות יש דרך מאוד ארוכה.

אפשר לעבוד קשה, כל היום, כל השבוע, להנות מההרגשה, מהסיפוק שהעבודה הקשה נותנת לנו, אבל כשזה קשור לתוצאות בספורט, לא תמיד זאת הדרך הנכונה או היעילה.

הבא ניקח מספר דוגמאות שממש לא תלושות מהמציאות:

"אני מתאמן קשה, כל יום, אבל לא רואה מספיק תוצאות"

"לא משנה מה אני עושה, אני לא מצליח לרדת במשקל"

"אני רץ כל יום ושורף 1000 קלוריות ועדיין לא יורד באחוזי שומן"

חלקינו אולי היו האנשים האלה. משקיעים המון זמן ואנרגיה אבל שום דבר לא קרה או שהתוצאות לא עומדות ביחס ישיר להשקעה. ניקח את הדוגמא הראשונה; יש סיכוי שהמתאמן לקח תוכנית שפשוט לא מתאימה לרמה שלו, ואו לא נתן מספיק מנוחה לגוף להתאושש מהאימון. במקרה הזה, אפשר לעבוד כל היום וכל יום אבל התוצאות פשוט לא יבואו וההשקעה תהיה לחינם (וכדרך אגב, זאת כנראה הטעות הנפוצה ביותר אצל מתאמן מתחיל).

אם במקום ללכת עם הראש בקיר, ולנסות להוסיף עוד עבודה כי מה לעשות, לא רואים תוצאות! צריך לעבוד קשה יותר, שיכאב. אפשר לנצל את האנרגיה לעבודה חכמה ויעילה יותר, ויש סיכוי שהעבודה הזאת תיקח 50% פחות מהאנרגיה והזמן שלנו. זה לא אומר שהיא פחות יעילה. במקום לעבוד יותר, לעבוד פחות, יעיל יותר, טוב יותר. להשתמש בתוכנית שתתאים לגירוי שהמתאמן צריך, ושתתן מנוחה מספקת להתאושש ולגדול\להתחזק.

וכמובן, שאותו דבר קיים גם בתזונה; פעם היה נהוג לצום כל היום בשביל לרדת במשקל- ממש ללכת הארדקור, לסבול יותר בשביל תוצאות מהירות יותר, במקום למשוך את "הסבל" לאורך יותר זמן. יש צורך להסביר למה הגישה הזאת לא נכונה?

בשורה תחתונה, מוטיבציה זה טוב, השקעה זה מעולה, ולעבוד קשה זה מצויין. אבל כל עוד הבסיס שלכם שגוי, הכל יילך לחינם למרות הסיפוק שתקבלו מבזבוז האנרגיה.

בכוונה בחרתי בתמונה של מרים משקולות מנבחרת ארה"ב, כי הכל אצליהם זה עבודה נכונה ויעילה. בלי שטויות.

על עבודה חכמה ויעילה אפשר לעיין גם בפוסט הבא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.