לג דרייב- שליטה בטכניקה הזאת בלבד תביא לשיפור בלחיצת חזה

Aviv Cohenטכניקה, כל הפוסטיםLeave a Comment

 

קצת על לג דרייב בלחיצת חזה – אחד האלמנטים שהכי חשוב לשלוט בהם. מלבד יציבות טובה יותר והפחתה של העומס על הגב התחתון, שימוש נכון בכוח של הרגליים, קרי לגד דרייב – יכול משמעותית להוסיף משקל על המוט ולאפשר התקדמות רציפה ומהירה יותר של משקלי עבודה.

הקושי המרכזי של הלג דרייב, לרוב, הוא ריבוי המשימות בתנועה. מלבד הדחיפה של המוט עם הפלג גוף העליון (שגם זה מצריך ריבוי משימות מצד השכמות, החזה והידיים), המתאמן צריך 'ללמוד' ואו 'להתרגל' לדחוף גם עם הפלג גוף התחתון- הרגליים. לא קל!

כמה דרכים לשפר את הלג דרייב, או ללמוד להשתמש בו:
1)רגליים על הרצפה כמובן- לשמור על הרגליים כמה שיותר קרובים לספסל, ולכיוון הראש (כלומר אחורה). יאפשר לנו לכווץ את הפלג גוף תחתון
2)לבקש מחבר לתת מכה לפני כל ירידה עם המוט. התחושה תעזור למתאמן לזכור שבכלל צריך לערב את הרגליים. אפשר גם להכאיב באזור ולאורך הסט הכאב יזכיר לכם מה צריך לעשות.
3)לכווץ את האגן חזק עד שיש תחושה של שריפה בשריר, זה משמעותית יעזור לערב את הרגליים יותר. עדיף לכווץ את האגן לפני תחילת הסט.
4)לתרגל את התנועה של הדחיפה לפני שמרימים את המוט. לקרב את הרגליים, לכווץ את האגן ולמקם את הכף רגל כך שיהיה הכי נוח לייצר ממנה כוח ולדחוף ממנה. רק אז אתם מוכנים לסט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.