על גמישות ומוביליטי

Aviv Cohenכל הפוסטים, פציעות2 Comments


אל גמישות ומוביליטי אפשר להתייחס בדיוק כמו אל כושר גופני. צריך להמשיך להשקיע על בסיס קבוע, למתוח את הגבולות, וכל הפסקה תגרע ממנה ירידה בביצועים.

כספורטאים ואתלטים – אין מנוס מלהשקיע במתיחות ומוביליטי על בסיס קבוע כחלק מרוטינת האימונים שלכם, ולפעמים הם אפילו כמו אימון שלם, בדיוק כמו שעל אצן לרוץ על בסיס קבוע בשביל לשמור על כושר. לשם השוואה בין הנושאים, אצן בגיל 30+ יכול לאבד מהכושר הגופני שלו לאחר יום בלבד ללא פעילות גופנית. את המוביליטי של הגוף קצת קשה יותר לאבד, אבל בסביבת החיים של היום בו כולם יושבים רוב היום, תהליך הירידה הוא בהחלט מהיר.

840864d11f8791a470d4bb0710eb54d7

ומה עם היתרונות של הגמישות והמוביליטי? טווחי תנועה גדולים ויציבות תקינה יכולים למנוע באחוזים גדולים(בכל זאת, אין לנו שליטה מלאה על פציעות) את הסיכוי לגרור כאבים, פציעה, או אפילו לגרוע את היציבות שלנו עקב שריר תפוס או טווח תנועה לקוי.

גם אם הגמישות בגוף תקינה, או הגעתם ליעד מסויים, יש צורך בלשמר את המצב הקיים, וזה בהכרח אומר לשמור על רוטינה קבועה בתידורות גבוהה. אני יודע שזה החלק הכי פחות כיף בשגרת האימונים- אבל באמת שאין מנוס מזה. אני לפעמים נקרע בין הקונפליקט של לוותר למתאמן כשהוא ממש לא נהנה או סובל מהתהליך ופשוט לתת לו להתאמן, אבל אין לי ברירה. אני מעדיף שהוא 'לא יסמפט' אותי כרגע, אבל יעריך אותי אחר כך.

2 Comments on “על גמישות ומוביליטי”

  1. היי ,
    כמה פעמים בשבוע אתה מכניס אימון מוביליטי ?
    כמה זמן נימשך אימון כזה?
    האם הוא כולל בתוכו מתיחות סטטיות ?

    1. היי, אני אוהב לשלב עבודת מוביליטי לפני האימון (כ-10-15 דק׳). אני לא משלב ׳יום מוביליטי׳. הדגשתי מוביליטי כי יש הבדל בין גמישות(מתיחוס סטטיות) לבין מוביליטי.
      ואני לא משלב כל כך מתיחות סטטיות, אני מעדיף אותן כ׳פרוטוקול׳.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.