הסוד לתוצאות מובטחות

Aviv Cohenכל הפוסטים, כלליLeave a Comment

אני אתחיל בשני מקרים שנתקלתי בהם לאחרונה:

מתאמנת ניגשה אליי וביקשה ייעוץ לגבי אותו אימון. היא בקשה ממני אלטרנטיבות ודרכים שונות להתאמן. שאלתי אותה על תוכנית האימונים שלה, המטרות, התכנון, וההתקדמות שלה. תשובתה היחידה הייתה "שריפת שומנים" מבלי להכיר בפרטים האחרים.

מקרה נוסף; באחת העבודת בלילה עזרתי למתאמן שלמעשה הוא היה חזק יחסית. המשקלים שלו היו מכובדים ללא ספק. כשדיברנו ועזרתי לו עם הטכניקה של מספר תרגילים, שאלתי על המטרות ועל האימונים שלו. הוא ציין שאין לו תוכנית מסויימת, לרוב האימונים מסורבלים וללא תכנון כלשהוא, יפה. אבל מסתבר שאותו בחור מתאמן המון, המון זמן.

לשני המקרים יש מכנה משותף.

לכל מתאמן יש מטרה מסויימת אליו הוא שואף לטווח הקרוב או הרחוק. להתחזק, להתחטב, לגדול – זה לא משנה. אל כל מטרה, יש ליצור תוכנית ותכנון מסויים שבעזרתו אנחו מגיעים למטרות שלנו. רק בעזרת התכנון אנחנו יכולים לראות שאנחנו מתרחקים מנקודת ההתחלה, ואנחנו מתקרבים לנקודת הסיום.

כל מתאמן שאין לו אף תכנון, אינו יודע מה עליו לבצע ביום א' ובשבוע ב', לא יראה תוצאות מהירות או יותר גרוע – לא יראה תוצאות כלל. אפשר להתאמץ ולהזיע עד אין סוף, אבל כמה רחוק נגיע אם נרוץ במעגלים? נתעייף ונשאר בנקודת ההתחלה.

היבט נוסף שכדי להוסיף לשגרת האימונים שלנו הן מטרות משנה. יש לי מתאמנת שמעוניינת להתחטב, אבל חלק מהתהליך הינו לבצע 'אדפטציה' (הסתגלות של הגוף לעומסים חדשים) של הגוף, להתחזק, לשפר את היכולות האתלטיות, לבנות מסת שריר גדולה יותר על מנת שהתהליך עצמו יהיה יעיל יותר. לכן, קבעתי איתה מטרות משנה שעלינו לעמול על מנת להגיע אליהם. הגעה אליהם מסמלת שאנחנו לא רק עוקבים אחרי התכנון, אלא גם משיגים תוצאות לקראת המטרה המיוחלת.

גם אצלם אתלטי זה עובד ככה. יצא לי להחזיר שחקן פוטבול לכושר אחרי פציעה של קרע בכתף. אחד הדברים הראשונים שביצעתי איתו היה סרגל מאמץ ותכנון מדוייק של התקדמות הכתף שלו ותפקודה. כך, אני אוכל להבחין בשיפור מצב הכתף, ולהמשיך לקדם את האתלט הלאה לתרגילים ותנועות מורכבות יותר, ולהכשיר אותו בצורה מלאה לקראת החזרה למגרש.

אם אין לכם צורת התקדמות, אם המבחנים האמיתיים שלכם מסתכמים במספרים על המשקל ועל איך נראה הגוף שלכם אל מול המראה, תהיו בטוחים שלטווח הקרוב לא תראו שינוי משמעותי.אם התחזקתם משמעותית, שיפרתם טווחי זמנים, הצלחתם תנועות שלא יכלתם בעבר – זהו כבר התקדמות. והשינוי? השינוי כבר יבוא בלי שתשימו לב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.