סיבוב אגן בסקוואט: מספיק ללמד, מספיק לבצע, איך לתקן ואלטרנטיבה אחרת

Bodybuilding.com

Bodybuilding.com

לתיאור מדוייק יותר של המושג "סיבוב אגן" אתם יכולים לקרוא בפוסט הזה.

יש נטייה להרבה מאמנים ללמד את המתאמנים שלהם "להוציא תחת" החוצה לפני הירידה בסקוואט(כפי שרואים ב-extension בתמונה).

אני חייב להודות שהדגש של סיבוב האגן נראה מאוד הגיוני במבט העין. בפועל, העין שלנו היא לא המציאות. ברגע שמתאמן מוציא את התחת החוצה ומסובב את האגן לפנים; הגב נראה יותר ישר, למתאמן הרבה יותר קל להשתמש באגן לצורך ירידה למטה (כי הוא כבר מחזיק אותו בעזרת הסיבוב), והרבה מאמנים נותנים את הדגש הזה כדי למנוע או לתקן באט ווינק בתחתית הסקוואט. הבעיה, שזה טעות.

מה קורה בפועל

כפי שכבר ציינתי בפוסט על סיבוב האגן, ואחזור על זה שוב; ברגע שאנחנו מסובבים את האגן לפנים, אנחנו מאבדים מהיכולת שלנו לכווץ את שרירי הליבה, והרקטוס אבדומינוס(בטן) בפרט. תבצעו ניסוי- עמדו ישר ללא כל הטייה של האגן. תכווצו את הבטן חזק ואז תנסו בו זמנית גם לסובב את האגן ולשמור על הכיווץ. הצלחתם? לא כל כך. מכיוון שאחד מהתפקידים של שרירי הליבה הוא לשמור על עמוד השידרה, המתאמן נתון לעומס רב יותר על הגב ולסיכון גדול יותר לפציעות בגב.

בנוסף, כדי לתקן באט ווינק(סיבוב אגן לאחור, הגב מתעגל) יש צורך בהתמקדות אחרת, ולא ללכת ‘ראש בראש‘ עם האגן. לא מתקנים סיבוב אגן לאחור על ידי ביצוע סיבוב אגן לפנים. זה לא עובד ככה. כדי לתקן סיבוב אגן לאחור (או לתקן סיבוב אגן לפנים) צריך להתמקד בגורמים המשפיעים על ההטייה

אלטרנטיבה אחרת

במקום לסובב את האגן בסקוואט כדי להקל על המתאמן לרדת, עדיף (רצוי…בעצם חייבים) ללמד את המתאמן לעבוד עם האגן. בהתאם לוואריאציות השונות של ביצוע סקוואט (פרונט, היי באר, לוא באר סקוואט), כל וואריאציה דורשת שימוש ‘שונה‘ של האגן. בהיי באר, אנחנו רוצים לרדת למטה עם האגן, ובלוא באר, ללמוד (או ללמד) להתיישב אחורה עם האגן. עוד על ההבדלים בפוסט על הסקוואט.

ומה עם מי שזה קורה לו בלי בכלל לנסות?

יש מקרים בהם המתאמן כמובן לא עושה את זה בכוונה, ואופס יוצא לו סיבוב אגן בסקוואט. במקרה הזה, מצאתי לנכון שזה 50 50; ברגע שהמתאמן מודע לאגן, התופעה משמעותית מצטמצמת שכן הוא מתחיל ‘להבחין‘ בתנועה וההחזקה של האגן. מספיק מודעות כלפי משהוא בשביל לתקן אותו לפעמים, לא הכל קשור לגוף.

האפשרות השניה קשורה הרבה לבטן. כשלומדים שגם הבטן יכולה (צריכה!) לעבוד בסקוואט, גם כאן התופעה מצטמטמת\נעלמת. בניסוי שנתתי לרקדנית(עם לורדוזה ענקית), גם הבאט ווינק, וגם הסיבוב אגן הצטמצמו משמעותית כשהוספתי לה חגורה לסטים. זאת אומרת שהחגורה היא הפתרון? לא, זה אומר שהבטן לא עובדת. חגורה עוזרת לגייס את הבטן, ובגלל זה המצב שלה השתפר. עוד על חגורה  בפוסט הזה.

אודות הכותב צפה בכל הפוסטים

Aviv Cohen

תמיד הכרתי את עצמי כאוטודידקט- יש לי הרבה חיבה לקריאה, למידה וכתיבה, ויחד עם הניסיון שצברתי עם מתאמנים ברמות שונות וסוגים שונים (ממבוגרים עם קשיים לספורטאים מענפים שונים) הקמתי בלוג חדש בארץ.

את מירב הכתיבה שלי אני מנסה לנסח בצורה קולחת ונוחה לקריאה, והעיקר להעביר מסרים מסובכים בצורה פשוטה כדי שתוכלו להיות הגרסה טובה ביותר של עצמכם.

אם יש לכם שאלות, צריכים עזרה או אפילו המלצות- תוכלו ליצור קשר איתי ב: [email protected]trongest.co.il

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים *