גם אתם חשבתם שאת העומס בסקוואט צריך להעביר אל העקב? תחשבו שוב

קריאה לא נכונה של הרבה מאמנים (או מתאמנים שחושבים שהם יודעים איך לבצע נכון את התנועה) היא להעביר את המשקל בסקוואט בכפות הרגליים אל העקבים או בפשטות, להשען על העקבים ולהרים דרך העקבים.
כשלא מבינים את המכניקה של הסקוואט אז קשה להאשים אותם כי זה נשמע די הגיוני. רק בשביל להסתמך על הגיון, צריך קודם כל להבין מה עומד מאחוריו.

העברת המשקל בכף הרגל חייבת להתבצע באמצע כף הרגל. כלומר, כשאנחנו יורדים למטה, וכשאנחנו דוחפים למעלה, אנחנו צריכים לשמור שהכובד של המשקל יהיה על אמצע כף הרגל ולא על העקבים, ולא על האצבעות(בגדול- להרגיש את האמצע של הכף רגל). אסור שהעקבים יעלו- ואסור שהאצבעות יעלו.

אני ממשיך לפרסם שוב את התמונה החרושה כי הוא ממחישה בקלות היכן מרכז הכובד של המשקל(שימו לב לקו של המשקל אל הכף רגל), וכל תזוזה ממנו בכף הרגל תגרור מומנט שיקשהׁ(משמעותית) על התנועה.

אודות הכותב צפה בכל הפוסטים

Aviv Cohen

תמיד הכרתי את עצמי כאוטודידקט- יש לי הרבה חיבה לקריאה, למידה וכתיבה, ויחד עם הניסיון שצברתי עם מתאמנים ברמות שונות וסוגים שונים (ממבוגרים עם קשיים לספורטאים מענפים שונים) הקמתי בלוג חדש בארץ.

את מירב הכתיבה שלי אני מנסה לנסח בצורה קולחת ונוחה לקריאה, והעיקר להעביר מסרים מסובכים בצורה פשוטה כדי שתוכלו להיות הגרסה טובה ביותר של עצמכם.

אם יש לכם שאלות, צריכים עזרה או אפילו המלצות- תוכלו ליצור קשר איתי ב: [email protected]

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים *