Reactive Training System- הגישה הדינאמית והיעילה לאימונים

יותר מדי מתאמנים מתעלמים מאלמנטים שונים שהם יכולים לנצל לטובת התקדמותם האישית.

אחד האלמנטים הכי נשכחים, הוא היכולת של המתאמן באותו יום. אני אשתף אותכם בסוד קטן; אף אחד לא קם בבוקר עם 100% מהיכולת שלו בכל יום. מאלפי סיבות שונות, כל אדם קם ליום חדש עם אחוז יכולת אחר. פעם 90%, פעם 99%, אבל לעולם המספר לא יהיה קבוע לאורך כל חייו. מכאן, למה לא לנצל את האלמנט הזה לטובתינו?

עד עכשיו האימונים של רוב המתאמנים נראים כך:
10*3
8*4
5*3

מה עם, בהתחשב ביכולת של אותו היום, האימונים יראו ככה:
X*10
8*X
5*X
או לחילופין, מספר החזרות הוא הנעלם.

מה אנחנו בעצם משיגים כאן? בגדול, אנחנו מקשיבים לגוף שלנו ומתאימים את האימון שלנו בהתאם ליכולת של הגוף. כלומר- אם פשוט לא הולך לנו היום, כנראה שעדיף שהאימון יהיה קל, וניתן לו להתאושש כדי לא להחמיר את המצב עד כדי פציעה או להאריך את התשישות של הגוף וההפך- אם הגוף מסוגל ליותר, למה לשמור רק על הסטים והחזרות? למה לא לעשות יותר? זאת צורת חשיבה שאנחנו מתרגלים להמנע ממנה במהלך תוכניות משוכתבות, וחבל מאוד שכך.
זה מפתח חשוב בשימוש במנגנון פיצוי היסף (Super Compensation) ויאפשר לנו לנצל את היום והאימון למקסימום התועלת.

מייק טושיררׁׁ (Mike Tuscherier) כתב על הנושא ספר שלם הנקרא "Reactive Training System" שבגדול מדבר על דירוג התחושה של המשקלים והחזרות לפי קל, בינוני וקשה ומשם מתאימים את האימון ואפילו התכנון השבועי בהתאם.

אל תעבדו כמו רובוטים.

אודות הכותב צפה בכל הפוסטים

Aviv Cohen

תמיד הכרתי את עצמי כאוטודידקט- יש לי הרבה חיבה לקריאה, למידה וכתיבה, ויחד עם הניסיון שצברתי עם מתאמנים ברמות שונות וסוגים שונים (ממבוגרים עם קשיים לספורטאים מענפים שונים) הקמתי בלוג חדש בארץ.

את מירב הכתיבה שלי אני מנסה לנסח בצורה קולחת ונוחה לקריאה, והעיקר להעביר מסרים מסובכים בצורה פשוטה כדי שתוכלו להיות הגרסה טובה ביותר של עצמכם.

אם יש לכם שאלות, צריכים עזרה או אפילו המלצות- תוכלו ליצור קשר איתי ב: [email protected]

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים *