ספציפיות בתרגילי הבסיס

מתוך הספר Supertraining:

"Sale and MacDougall (1981) concluded that increased performance is primarily a result of improved
neuromuscular skill and that increased strength is apparent only when measured during the same type of
movement used in training"

הציטוט מסכם, שפיתוח כוח הינו תהליך של הסתגלות הגוף לתנועה ספציפית, ולא רק כוח במובן הכללי, ולכן לרוב עבודות בידוד ועבודה על פי קבוצות שרירים הן לרוב בזבוז זמן טהור לספורטאים.

זהו אחד הסיבות העקריות לכך שתפגשו מתאמנים עם לחיצת רגליים במשקל פסיכי אבל סקוואט עד 120. הכלל הולך גם הפוך.

אפשר לקחת את העקרון הזה רחוק מאוד ולהתאים את האימונים ובחירת התרגילים לסוג הספורט והמטרות הכלליות. ספורטאי יבזבז את הזמן שלו בתרגילי מכונות ותוכניות המבוססות על קבוצות שרירים, ופווארליפטר יכול לעשות פרפר כל חייו, אבל העברת הכוחות תהיה מינימלית אם לא אפסית לעומת המאמץ שהתבצע.
צריך לבחור את התרגילים בקפידה.

אודות הכותב צפה בכל הפוסטים

Aviv Cohen

תמיד הכרתי את עצמי כאוטודידקט- יש לי הרבה חיבה לקריאה, למידה וכתיבה, ויחד עם הניסיון שצברתי עם מתאמנים ברמות שונות וסוגים שונים (ממבוגרים עם קשיים לספורטאים מענפים שונים) הקמתי בלוג חדש בארץ.

את מירב הכתיבה שלי אני מנסה לנסח בצורה קולחת ונוחה לקריאה, והעיקר להעביר מסרים מסובכים בצורה פשוטה כדי שתוכלו להיות הגרסה טובה ביותר של עצמכם.

אם יש לכם שאלות, צריכים עזרה או אפילו המלצות- תוכלו ליצור קשר איתי ב: [email protected]

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים *