סומו דדליפט הוא לא תרגיל פשוט

יש נטייה להפוך את הסומו דדליפט, בניגוד לדדליפט הקונבציונאלי, לתרגיל פשוט יותר – כאשר הדרישות הן בעיקר קירוב מקסימלי של המוט לשוקיים, שמירה על גב ישר ולהרים.
זה ממש לא…מדוייק. אכן, למתאמן הממוצע יהיה קל יותר ללמוד, להבין ולבצע את התנועה, ובמיוחד עם הדרישות הכלליות הנ"ל.

על אף זאת, ברמות הגבוהות ובשביל להצליח להתמודד עם המשקל המקסימלי – יש דרישה להמון תרגול, מוביליטי, הבנה, ומיומנות. אפילו יותר מהקונבנציונאלי.

הטכניקה האולטימטיבית של הסומו דדליפט מתבצעת כך שהקו האחורי של הכתפיים מונח בדיוק מעל המוט והאגן נמצא כמה שיותר קרוב למוט, וכמה שיותר גבוהה. מלבד הקושי הרב להגיע למנח המושלם הזה, יש צורך במוביליטי(ומבנה גוף) מרשים מאוד מצד האגן. אחרת, האגן יהיה רחוק מדי, או נמוך מדי, וכל הביצוע יירד לטמיון.

11425182_836816423062249_4745758953570249698_n

אודות הכותב צפה בכל הפוסטים

Aviv Cohen

תמיד הכרתי את עצמי כאוטודידקט- יש לי הרבה חיבה לקריאה, למידה וכתיבה, ויחד עם הניסיון שצברתי עם מתאמנים ברמות שונות וסוגים שונים (ממבוגרים עם קשיים לספורטאים מענפים שונים) הקמתי בלוג חדש בארץ.

את מירב הכתיבה שלי אני מנסה לנסח בצורה קולחת ונוחה לקריאה, והעיקר להעביר מסרים מסובכים בצורה פשוטה כדי שתוכלו להיות הגרסה טובה ביותר של עצמכם.

אם יש לכם שאלות, צריכים עזרה או אפילו המלצות- תוכלו ליצור קשר איתי ב: [email protected]

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים *