תכנון התזונה לתחרות: מה, כמה, ואיך \ דר יוסף

Aviv Cohenאחר, כל הפוסטיםLeave a Comment

 

ראשית כל, אני מעוניין לאחל בהצלחה לכל המתחרים הוותיקים והחדשים כאחד! הרבה ליפטרים חושבים הרבה על איזה אוכל להביא ומה לאכול, כמה להביא ועוד.

תכנון התזונה בסמוך לתחרות הואמאוד חשובה, ולא רק התזונה שלכם במהלך האימונים שקדמו לתחרות.

הבא נתחיל מהיום לפני התחרות.  את היום לפני אני אוהב לחלק לשני מתאמנים, אלו שעברו ירידה במשקל למען השקילה ואלו שלא:

אלו שכן, לאחר השקילה חשוב להחזיר נוזלים ומלחים בהדרגה. ההמלצה שלי היא לשתות משקה קל עם מלח, פחמימה ונוזלים מיד לאחר השקילה על מנת  להימנע מהרגשה לא נעימה לאחר הצום (גטורד יכול להיות מעולה), ואזלשתות  המון מים ולאכול חטיפים מלוחים, כלומר לספוח חזרה את כל הנוזלים שאיבדנו. חשוב מאוד לאכול פחמימות , אני אפילו מאמין שכדאי לתת דגש על צריכת הפחמימות והחלבונים ולהמעיט בשומן. השחקנים הראשיים ביום הזה הם הפחמימות והחלבונים.

אלו שלא נאלצו (או לא רצו) לחתוך במשקל, הייתי ממליץ לאכול רגיל אך שוב דגש רב יותר על פחמימות ולאכול יותר קלוריות מביום רגיל לקראת התחרות.

ביום התחרות הגדול, אני אישית אוהב לקום בבוקר ולאכול ארוחה מלאה בפחמימות ומנת חלבון. בתחרות האחרונה שהשתתפתי, בבוקר התחרות שתיתי שייק חלבון ואכלתי הרבה פנקייקים!

בנוסף ליום התחרות, אני אישית אוהב להביא חטיפים מלוחים, בקבוק ליטר וחצי מים ובקבוק ליטר וחצי שתיה מתוקה(הבחירה האישית שלי: תות בננה). בנוסף, אני מביא חטיפי אנרגיה או עוגיות ובדרך כלל כמה סקופים של חלבון וצורך את הכל במהלך התחרות. חשוב לזכור, כדאי להביא מזונות קלים לאכילה ולעיכול  כי לרוב בתחרות בין מקצה למקצה לא יהיה יותר מרבע שעה מנוחה עד החימום כך שצריך לדחוף משהו לפה שלא יגרום בלגן בבטן.

זוהי הגישה שלי לתזונה בסמוך לתחרות.

שיהיה בהצלחה לכל המתחרים, חדשים וותיקים כאחד!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.