הפריטים בתיק האימונים שלי

לאחרונה יצא לי לסדר את תיק האימונים שלי, פעולה שגרמה לי לחשוב לחשוב קצת על הפריטים שאני סוחב לאימונים. מתוך כך, החלטתי לשתף אותכם קצת על הסדר והפריטים שאני סוחב איתי לכל אימון.

בתיק שלי אני סוחב  בעיקר את הפריטים החשובים לצורת האימונים שלי. אני משלב לרוב עבודת כוח, הרמות ונפח גבוהה. אני ממליץ לכל אדם שמתאמן בחדר כושר לחשוב להצטייד בחלק מהפריטים שעוזרים לי כל אימון.

אוזניות

אינדיווידואלי, אך תמיד רצוי להצטייד בזוג אוזניות שנוחות לכם. כל ספורטאי מתכונן, מקבל ושואב מוטיבציה בדרכים אחרות. לחלקם, עצמם הריכוז הוא קריטי לחלוטין לפני ההרמה, והמוזיקה רק תפריע. אולם בצד השני, יש ספורטאים השואבים את הכוח שלהם דווקא מהתרכזות במוזיקה והתחברות לרגשות ולתחושות הפנימיות שלהם (כעס, נחישות, פחד ועוד).

רצועות כף יד

רצוי שלכל ספורטאי יהיה זוג רצועות, בהתאם לרמת המתאמן. כל אדם הוא שונה, הטכניקה שלו שונה, והרמה שלו היא שונה. יש ספורטאים שיתפרקו ללא תמיכה כבר במשקלים שכבדים להם, ויש כאלו שיצליחו לסחוט ותק אימונים רב ללא שימוש בהם בכלל. ההמלצה שלי בגדול – להימנע משימוש בהם עד הסטים הכבדים היחידים באימון. לחברה שמחזיקים את המוט עם הבוהן בחוץ בזמן הסקוואט רצוי בהחלט לחבוש רצועות לאורך כל הסטים הכבדים עקב הלחץ המצטבר על האזור.

כפפות

המשפט "תשתמש בכפפות אם הן מתאימות לארנק שלך" נפוץ ביותר בקרב המתאמנים.

אני לא אוהב את המשפט הזה, כי הוא נותן לגיטימציה לשימוש בכפפות לאנשים שהארנק שלהם מתאים לכפפות.
השימוש בכפפות מיותר לחלוטין והוא רק מפריע לאימונים ומקשה על האחיזה כיוון שהמתאמן נאלץ לתפוס פריט עבה יותר. יבלות הן חלק בלתי נפרד מהאימונים ואם בכל זאת הן כל כך מפריעות לכם ניתן "לטפל בהן" באמצעות שיופם ושימוש בקרם ידיים. אם אתם מחליקים / מזיעים בידיים השתמשו במגנזיום (נוזלי או מוצק).

רצועות אחיזה

למרות הדעה הרווחת שרצועות ידיים זה לא "גברי" ומיותר, רצועות ידיים יכולות להיות שימושיות ביותר לתרגילי עזר וכדומה. ממליץ לזרוק זוג לתיק ושישכבו שם.

חגורה

כמובן שאני מדבר על חגורת בטן ולא על חגורה של קאסטרו, האם אתם יודעים מה חגורה עושה ? אם לא, קראו את המאמר הבא.

רצועות ברכיים

אתם מתחרים באיגוד שמאפשר רצועות ברכיים ? אם לא אין שום טעם להשתמש    בהן. במידה וכן, השימוש ברצועות הוא לשם התרגלות ורצוי להשתמש בו רק בחודשים האחרונים לפני התחרות.

שרוולי ברכיים

הדעות חלוקות , חלק אומרים שהם שומרים על בריאות הברך ומשפרים את הטכניקה של הסקוואט, חלק אומרים שהם גורמים לדלקות כתוצאה מלחץ תמידי על הברך, אני ממליץ לקנות שרוולים במידה הנכונה כך שלא ילחצו אם כי רק יחממו את הברך. במידה ואתם מתחרים באיגוד שאוסר שרוולים התאמנו ללא שרוולים מספיק זמן כדי להתרגל.

נעליים

ממליץ לכל מתאמן לקנות נעלי אולסטאר או כל נעל בעלת סוליה שטוחה לאימון משקולות. נעלי הרמת משקולות הן כמובן דבר חשוב והכרחי אבל כמו שלואי סימונס אמר

קנו נעליים ייעודיות להרמת משקולות רק לאחר שיש לכם ותק כלשהו בספורט וכשהחלטתם שאתם רוצים להישאר בספורט תקופה, אל תקנו נעליים בשבוע הראשון שלכם. להרים אפשר גם בלי נעליים יקרות. אם החלטתם שאתם רוצים להשקיע בספורט תבחרו את הנעל בקפידה כי הן לרוב והן ילוו אותכם במשך השנים הבאות.

מוצרי חובה לכל מתאמן באשר הוא מתאמן :

גומיית התנגדות

חשוב מאוד לקנות גומיית התנגדות על מנת לבצע בה הפרדות, זה טוב למסובבי הכתף וכדי להתחמם ללחיצת החזה וללטש את הטכניקה באמצעותה. בנוסף, אפשר לבצע באמצעותה תרגילים אחרים שיתרמו לבריאות המפרקים ושיפור טווחי התנועה של הגוף שלכם.

מגנזיום

בין אם זה בגיר או בנוזל, המגנזיום מונע את ההחלקה של המוט מהיידים על ידי יבוש הנוזל.

כדור לקרוס וראמבל רולר

מצוין להקלה בכאבים וכאמצעי לפתיחת טווחי תנועה ושיפור גמישות.

פינלגון/זוסטריקס/בן גיי/משחה מחממת

מצוין להקלה בכאבים וכאמצעי לחימום מפרקים ושרירים.

גרביים עד הברך

למנוע שיפשופים מהמוט בהרמות מהרצפה.

יומן אימונים ועט

חשוב מאוד לעקוב אחרי האימונים שלכם כדי להמשיך להתקדם ולתכנן את האימונים שלכם כמו שצריך.בנוסף , זה יכול להיות כלי יעיל לאנשים כמוני ששוכחים כמה סטים עשו ונאלצים לעשות יותר מדי או פחות מדי.

דאודורנט – תמיד טוב, תמיד כדאי, בבקשה.

אודות הכותב צפה בכל הפוסטים

Alik Koldobsky

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים *

*