פציעות ובעיות תפקוד נפוצות באגן בקרב מתאמנים

Aviv Cohenכל הפוסטים, פציעותLeave a Comment

יש שתי "פציעות" מאוד נפוצות בקרב ספורטאים שונים באגן שיכולים להשפיע על אזורים שונים בגוף (כולל גב תחתון וברכיים):

1)IT BAND תפוס- "רצועת האיליו טיביאל" היא רקמה ענקית המתפרסת לאורך האגן ועד הברך. אצל הרבה מתאמנים האזור מאוד מאוד תפוס וכואב, ולפעמים הוא המקור להרבה הקרנות של כאבים לאזורים שונים כמו ברכיים ואגן. בעבר כתבתי על ההצלחה שלי להעביר כאבים פתאומיים בברכיים אצל מתאמנים פשוט ע"י שחרור האזור עם פואם רולר. תנו לו קצת תשומת לב.

2)Gluteus Medius- שריר קטן בחלק הצדדי של קבוצת שרירי האגן. השריר אחראי על היציבות וגם על תנועה של הרחקת אגן. באופן ביזאר, אצל אוכלוסיה רבה התפקוד של השריר הזה הוא לקוי. כתוצאה מכך, יש הרבה עומס על רקמת ה IT BAND והגוף מבצע פיצוי על ידי שרירים חזקים יותר והיציבות של הגוף נפגעת. כשזה קורה, המתאמן נמצא בלופ שלם בו הוא מנסה לשחרר את הרקמה כל הזמן בהנחה שהיא הבעיה, אבל המקור יכול להיות בכלל ממקום אחר.
הסרטון הזה מאפשר לתת אינדיקציה אם אתם חלק מהאוכלוסיה עם תפקוד לקוי של המדיוס:

https://www.youtube.com/watch?v=WgxfIvxGmgg

בשביל לבצע את הבדיקה הזאת, צריך עזרה מחבר.
התנועה של הרגל צריכה להיות הרחקה ופשיטה של הירך אחורה, תוך כדי תשומת לב שהאגן לא זז, זה חשוב. אחר כך צריך לעזוב את הרגל ולנסות להשאירה עומדת באוויר. אחר כך, תנו לחבר להוסיף מעט כוח התנגדות לרגל. אם המתאמן לא היה צריך לבצע תזוזה כלשהיא עם הגוף, המצב שלו מעולה- וזה החלק הכי חשוב בתרגיל. לא ההצלחה, אלא להבחין בתנועה מסויימת של הגוף, שהיא בעצם הפיצוי.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.