למה אנשים מבצעים רק חזרה אחת, ולמה זה כל כך חיוני וחשוב

Aviv Cohenכל הפוסטים, תכנון אימוניםLeave a Comment

"למה רק חזרה אחת?"

זה משפט די נפוץ מצד מתאמנים בחדר כושר. מהצד זה נראה מגוחך, אבל כשנכנסים לעומק, יש הגיון וסיבות לכך:
1) בסופו של דבר, טווח של 1-3 חזרות מאפשרים את הגיוס הרב ביותר של יחידות מוטוריות. כלומר, זוהי אחת הדרכים (בין היתר) לעבוד על כוח ולהתחזק.
2) כוח נמדד על פי היכולת של הגוף כנגד המיומנות של המתאמן. הסיבה לביצוע משקל כבד על בסיס קבוע\תדירות גבוהה יחסית היא על מנת לשלוט בתנועה בתנאים מקסימליים. ההבדלים בטכניקה, בעירנות, בפוקוס ובעבודה הם שונים בין משקל קל לבין משקל כבד\מקסימלי, ומי שאינו מיומן מספיק, רק כוח לא יספיק לו.
(כהערה כללית- ייתכן שזוהי אחת הסיבות לכך שאצל הרבה מתאמנים, הRM1 שלהם קרוב מדי יחסית ל3-5RM)
3)מדד להתקדמות- זהו נושא שהוא מאוד מאוד חשוב אצלי. עבודה כבדה מאפשרת לנו למדוד את ההתקדמות שלנו עד כה בתרגילים, ולראות האם התחזקנו (משקל עבודה כבד יותר מבעבר), אם השתפרנו (אם התנועה מהירה\חלקה יותר) ואם בכללי השינוי הוא לטובה.
אצל רוב המתאמנים המדד להתקדמות הוא על פי מראה בלבד. אני מאוד נגד הרעיון הזה ומי שעוסק בספורט על בסיס קבוע ובצורה אינטנסיבית, צריך לא רק לשאוף להראות חזק, אלא גם להיות חזק. אצנים צריכים לשאוף להיות גם בכושר טוב יותר, לא רק להראות חטובים יותר. מפתחי גוף מנצלים הרבה מזמנם על עבודה עם משקולות, למה המדד חייב להיות דווקא לפני המקלחת? אם יש התקדמות באימונים, הסיכויים כמעט אבסולוטים שגדלתם בצורה כזו או אחרת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.