דימיון ככלי חשוב לשיפור ושליטה בטכניקה

Aviv Cohenטכניקה, כל הפוסטיםLeave a Comment

מפתחי גוף כבר קיבלו את התיאוריה(אני מציין זאת כתיאוריה כי עדיין אין הוכחה חותכת לכך, אבל העדויות מאוד משכנעות) שהגוף והנפש יכולים להשפיע אחד על השני, ומודעים ל"כוח" שיש לדמיון וחשיבה על התוצאות שלהם, וכבר כתבתי על זה בעבר.

אבל מה אם יש מעבר ל"לחשוב על השריר" או להרגיש אותו? והאם אפשר לשלב את זה בתחומים שונים?

ב- 2007 פורסם מחקר המתאר שתי קבוצות המנסות לשפר את הכוח שלהם בכפיפת ירך. קבוצה אחת ביצעה את התנועה פיזית, והקבוצה השניה *דמיינה* את הביצוע של התנועה. באופן ביזארי ומפתיע, שתי הקבוצות הראו שיפורים דומים כמעט לחלוטין.

האם אפשר להסיק מכך שבשביל להתחזק, צריך פשוט לדמיין? לא בדיוק.
מחקר נוסף שנערך על שחקני בייסבול, הראה ששחקנים שרק דמיינו, ושחקנים שרק תרגלו חביטה עם כדור, שיפרו גם כן ברמה דומה את הטכניקה שלהם בחבטה.
ההסבר "המדעי" לכך, הוא שאותם אותות חשמליים שמשודרים דרך המוח, ואותם קשרים ורשתות של תאי עצב שמתרחשים בעת ביצוע תנועה ותרגול תנועה, מתרחשים גם בזמן הדמיון של התנועה.

ג'ק ניקלאוס, נחשב לשחקן הגולף הטוב ביותר בעולם, היה מאמין אדוק בדמיון וטכניקות ויזואליזציה ובראיון לאחר פרישתו, חשף את ה"סוד" שלו להצלחה:
""I never hit a shot, even in practice, without having a very sharp, in-focus picture of it in my head"

השימוש של דמיון וטכניקות ויזואליזציה שונות הם רחבי היקף ומיוסמים בכל תחום אפשרי שרוצים להשתפר בו. מלדמיין חבטה, ללדמיין שליטה בכדור, ללדמיין את התנועה של הדדליפט, או לדמיין קפיצה לגובה. זה תקף להכל. כדי לקבל את האפקט המקסימלי, יש צורך בלהתאמץ קצת יותר מעבר ללדמיין את עצמם סתם כך. יש צורך לדמיין את עצמכם אפילו בגוף ראשון, לנסות לדמיין ולהרגיש את המשקל, את הקשיים, לנסות לחוות את התנועה- בעצם להשתמש כמה שיותר בכל חמשת החושים שלנו.

שורה תחתונה:
כל ספורטאי מתאמן ומתרגל תנועות שונות לאורך השבוע כדי לשפר את הטכניקה, לשמור על הטכניקה, או להתייעל. מרימי משקולות מבצעים סנאצים וקלינים, כדורגלנים מתאמנים על שליטה בכדור, כולם על בסיס יומי\שבועי. המטרה בדמיון היא למקסם את השליטה בטכניקה ולהיות יעילים יותר בתנועה, ולאוו דווקא להתחזק בה.

מי שסקפטי, שפשוט ינסה. גם ככה כולם חולמים וחושבים. זה סוג של על הדרך. הכל מתחיל ומסתכם בראש.

http://westallen.typepad.com/brains_on_purpose/files/mind_over_matter_shackell_07.pdf

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.